БЪРЗО ТЪРСЕНЕ

ВИДЕО

АНКЕТА

Искате ли оставката на правителството Борисов 3?

Отминали анкети »

НОВИНИ » Икономика и енергетика

23 март 2020, 13:52 Видяно: 242

С над 50% паднаха продажбите на горива в България

Падат оборотите на бензиностанциите и от продажба на храни и топли напитки

Изпрати FB
Размер на шрифта: + -




С над 50% са паднали продажбите на течни горива в България от средата на миналата седмица до сега, съобщиха от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) за Economic.bg. С над 40% е намалението само от въвеждането на извънредното положение у нас на 13 март до налагането на забрана за пътуване до областните градове от 00.00 ч. на 21 март. 


След поставянето на КПП-та на входните и изходните точки на големите градове обаче спадът на продажбите вече със сигурност надхвърля 50%, коментираха от БПГА.


Конкретни числа за точните количества, с които са намалели продажбите, от БПГА, „Лукойл Нефтохим Бургас“ и веригите за продажба на дребно отказаха да посочат с мотива „търговска тайна“. „Нали знаете колко стриктно ни следят от Комисията за защита на конкуренцията дали изнасяме данни за дялове от пазара, обеми и друга търговска информация“, коментираха от една от големите вериги бензиностанции у нас.


Търговците на дребно отчитат намаление на оборотите не само от продажбата на горива, обясниха още от БПГА. Вече повече от 10 дни са затворени и зоните за хранене по бензиностанциите. Освен топли напитки там вече не се предлагат и кроасани, сандвичи и други видове закуски, които се правеха на място. Спирайки да зареди автомобила си, клиентът може да закупи единствено пакетирани храни и бутилки. В обектите строго се спазват препоръките за „социална дистанция“, като влизането е ограничено до двама или трима. За намаляване на контактите между служители и пътуващи при плащането с карта клиентът задължително сам я поставя до четеца. По график се дезинфекцират както всички плотове и подове на помещенията, така и пистолетите на бензиноколонките, обясниха от големите вериги бензиностанции.


ОТ БПГА са посъветвали търговските вериги да затворят и тоалетните си, като по-голямата част вече са изпълнили препоръката. Причината за тази необичайна мярка е фактът, че след затварянето на крайпътните заведения от 14 март, междуградските и международните автобуси започнаха да спират именно на бензиностанциите, а пред тоалетните им да се струпва огромно количество хора – нещо, което категорично противоречи на всички мерки срещу разпространението на COVID-19.


Поради спадналите обороти и с цел съблюдаване на изискванията за ограничаване на контактите големите вериги бензиностанции са ограничили броя на служителите по обектите си, като са пуснали част от тях в платени или неплатени отпуски.


„Shell България“ винаги е поставяла на първо място живота и здравето на своите служители и клиенти, както и безопасния начин на провеждане на своите бизнес операции. В условията на разпространение на коронавируса в България ние подхождаме с още по-голямо внимание и отговорност към всички наши бизнес решения и действия, като наблюдаваме ежедневно развитието на ситуацията и следваме стриктно предписанията на съответните национални здравни институции. Възможно е в някои от случаите с нашите изисквания да сме и по-стриктни в мерките си, но вярваме, че това ще защити максимално нашите служители, клиенти и бизнес партньори, коментира за Economic.bg изпълнителният директор на „Shell България“ ЕООД Камелия Славейкова.


Според нея се намираме се в безпрецедентна ситуация, която налага безпрецедентни мерки. „Shell следва добрите практики и поуките от нашите операции в Китай. Мрежата от търговски обекти там е успяла успешно да поддържа безопасни операции и е подкрепила усилията на обществото за борба с коронавируса. В резултат на това там не са допуснати никакви инфекции сред служителите на търговските ни обекти. Затова вярваме, че нашите клиенти и в България ще проявят разбиране към ограниченията и всички мерки, които компанията предприема за ограничаване на вируса и за запазване на живота и здравето им. Пак с тази цел ние прекратихме и всички маркетингови кампании, които подтикват клиентите към повече излизания от дома или ги насърчават да купуват повече горива и други стоки“, коментира изпълнителният директор на „Shell България“ ЕООД Камелия Славейкова.


Economic.bg

Сподели:


Нагоре

1 Ключови думи

| |

Нагоре

0 Коментара | Коментирай

Публикуване на коментар

За да коментирате тази новина, трябва да влезете в сайта с Вашето потребителско име и парола.


Facebook коментари

Реклама

КОТИРОВКИ


Социални мрежи: Facebook

Навигация в сайта: Каталог | Новини | Избрано от автора | Медия | Снимка на седмицата | Тема на седмицата | Проекти | Малки обяви

STROEJI.BG: Условия за ползване | За реклама | Контакти

Copyright © 2011-2020 ЕВРОМАРК 2011. Всички права запазени.

Stroeji.bg on Facebook